fredag 4 december 2009

4e december, inga luckor att öppna idag heller

Dagen efter premiärdagen.
Alltid en konstig dag, den första stora puckeln är avklarad, nerverna har lugnat ner sig lite.
Nu gäller det att inte tappa stinget, inte tro att det är rutin, för det är det inte.
Ursäkta mig, nu håller jag på med ytterligare ett tafatt försök att skapa spänning. Jag återgår till rapportering.

Idag är vi i Cloetta arena i Linköping. Vi körde upp imorse från Karlskrona. Roligare än så är det inte. Här bor LHC, Linköpings hockey lag. Dom gillar vi inte! Heja Frölunda kan jag skandera eftersom detta är min blog.

Jag inser att en ursäkt är på plats. Jag fick en kommentar igår angående min tidigare utfästelse att denna blog/kvasikalender inte skulle innehålla varesig tomtar eller superhjältar, och sen förhärligar jag mig själv så till den milda grad att jag framstår som någon sorts übermänniska. Det var inte min mening. Jag var bara lite nöjd med min prestation. Jag gör en jante och kliver ner från min pedistal.

Jag kan inte lova att det inte händer igen.

Tänk om det är gott idag? sade en medlem i crewet precis. Med dom orden blir jag nu kallad till lunch. Jag räknar kallt med att det kommer att vara gott. Det har det varit hittills.

Jag inser att jag ständigt återkommer till mat. Kanske jag skulle satsa på en så där muffinsblog i allafall? Kanske jag återkommer med en kommentar ang. den scone jag åt imorse. Eller inte...

3 kommentarer:

  1. Jag tackar för ursäkten. Dessvärre är inte min oro stillad. Problemet med en riktig superhjälte är att han kommer att förneka att han har superkrafter! Mina misstankar har således förstärkts.

    Fin kritik i tidningarna, bra jobbat!

    Vad åt du till lunch?

    SvaraRadera
  2. Kokt torsk är som balsam för tarmen! Bra val!

    SvaraRadera